Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kto zarekomenduje sposób finansowania budowy KDP?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kto zarekomenduje sposób finansowania budowy KDP?
Fot. Wo st 01, commons.wikimedia.org, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Germany
Otwarto wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wyłonienie doradcy, który zarekomenduje PKP Polskie Linie Kolejowe SA najkorzystniejszą formę finansowania budowy kolei dużych prędkości.

3 października PKP PLK ogłosiły postępowanie przetargowe w formie dialogu konkurencyjnego na opracowanie propozycji modeli finansowania i realizacji projektu budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce z uwzględnieniem partnera prywatnego oraz wsparcie eksperckie w okresie realizacji wybranego modelu.

O udział w postępowaniu ubiega się aż siedem konsorcjów w skład których wchodzi 12 firm: konsorcjum Aecom Sp. z o.o., Trusiewicz Siwko Kancelaria Prawna Radców Prawnych Spółka Partnerska; konsorcjum: Ernst & Young Corporate Finance Sp. z o.o. (lider), WS - Atkins Polska Sp. z o.o. i Wierzbowski Eversheds Sp. Komandytowa; Ove Arup & Partners International Limited Wielka Brytania reprezentowana w Polsce przez Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce; konsorcjum Deloitte Advisory Sp. z o.o. (lider), oraz partner Halcrow Group Limited, konsorcjum PwC Polska Sp. z o.o. (lider) oraz CMS Cameron Mc Kenna Dariusz Greszta Sp. k., EC Harris Sp. z o. o. i Arcadis Sp. z o.o.; konsorcjum Collect Consulting S.A. (lider) oraz partnerzy: Wardyński i Wspólnicy sp. k. i EPRD Biuro Polityki Gospodarczej i Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o.

Po analizie nadesłanych dokumentów, do złożenia ofert zostanie zaproszonych pięć firm/konsorcjów.

 

Realizacja zamówienia odbywać się będzie w trzech etapach:
- I etap - opracowanie propozycji modeli finansowania i realizacji projektu budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce z uwzględnieniem partnera prywatnego.
- II etap - wsparcie eksperckie w fazie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na wybór partnera prywatnego dla finansowania oraz realizacji projektu budowy i uruchomienia Kolei Dużych Prędkości w Polsce.
- III etap - wsparcie eksperckie w toku realizacji umowy zawartej z partnerem prywatnym (lub partnerami prywatnymi).

Termin realizacji zamówienia nie przekroczy 48 miesięcy, z następującymi zastrzeżeniami:
- termin realizacji etapu I - maksymalnie 6 miesięcy od podpisania,
- terminy realizacji etapów II i III są uzależnione od modelu finansowania i realizacji budowy i uruchomienia kolei dużych prędkości w Polsce wybranego w etapie I.

 

Zastosowanie partnerstwa publiczno - prywatnego pozwoli na lepsze spożytkowanie dostępności środków. Model PPP wymaga dobrego przygotowania projektu pod względem terminowości, uwzględnia pełen cykl życia projektu, pozwala na lepsze wykorzystanie kompetencji poprzez podział zadań i ryzyk między sektor publiczny i prywatny, łączy odpowiedzialność za inwestycję i eksploatację infrastruktury.

 

Partnerstwo publiczno-prywatne to formuła interdyscyplinarna, wymagająca wszechstronnej wiedzy z wielu dziedzin, dlatego też wskazane jest, aby profesjonalne doradztwo świadczone było już na etapie definiowania projektu. Dodatkowo korzystanie z usług doradców zewnętrznych, którzy mogą się wykazać wcześniejszą pracą przy udanych projektach, podnosi wiarygodność przedsięwzięcia w oczach kredytodawców.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5